8 manieren om tijdens een VoIP-storing bereikbaar te blijven

Hoewel VoIP-systemen veel betrouwbaarder zijn dan een traditionele vaste lijn, bestaat er nog steeds een risico op uitvaltijd omdat het hele netwerk afhankelijk is van internet. Als je die internetverbinding verliest, verlies je je zakelijke bereikbaarheid. Wij leggen je uit hoe VoIP telefonie werkt en wat je kunt doen om 100% bereikbaar te blijven, ook bij stroomuitval.

Stroomstoringen gebeuren wanneer je ze het minst verwacht. De beste manier om jouw telefoondienst tijdens onderbrekingen te laten werken, is met een goede planning.

Wanneer je een bedrijf runt, kunnen stroomstoringen ertoe leiden dat medewerkers telefoontjes van klanten, verkoopgesprekken en zelfs telefonische vergaderingen mist. Het ziet er nooit goed uit, maar wanhoop niet!

Voorbereiding is de beste verdediging. Er zijn tegenmaatregelen die wij in deze blog voor jou op een rijtje zetten. Ook laten wij jou een paar manieren zien om de telefonie online te houden tijdens een VoIP-stroomstoring.

Vier manieren om met een VoIP-stroomstoring om te gaan:

Loop jij net het kantoor binnen en kom je erachter dat het hele systeem plat ligt? Hier is wat je moet doen om weer snel bereikbaar te zijn.

1 - Bevestig dat je een stroomstoring hebt


Stroomuitval is verrassend omdat ze gelukkig niet vaak voorkomen. Wanneer slechts één kantoorruimte of bepaalde apparaten, zoals een VoIP-telefoon of desktop, niet worden ingeschakeld, raadpleeg dan jouw ICT-manager of meterkast.

Een andere snelle manier om erachter te komen of een stroomstoring alleen jou of je buren treft, is door te controleren op wifi. Open de draadloze netwerkinstellingen van jouw smartphone. Wanneer je bijna geen beschikbare wifi-netwerken ziet om mee te verbinden, is de kans groot dat je buurt geen stroom meer heeft.

2 - Sluit aan op een noodstroomvoorziening


Een kortetermijnoplossing is om jouw systeem aan te sluiten op een back-up stroombron, zoals een ononderbroken stroomvoorziening indien je deze op kantoor hebt.

Voorzie alle internetapparatuur van stroom om de connectiviteit te herstellen. Dat wil zeggen, je moet de modem, router, switch en VoIP-telefoons aansluiten op de stroomvoorziening, zodat ze worden ingeschakeld. Een stroomvoorziening is een back-upbatterij die apparaten voor een bepaalde periode van stroom voorziet totdat het energiebedrijf de elektrische service herstelt. Veel grote bedrijven hebben zo’n voorziening in geval van nood.

Deze oplossing werkt alleen wanneer jouw internetprovider geen last heeft van de stroomstoring. Ligt de internetprovider plat, dan hebben alle klanten van die partij dus landelijk last van een storing.

3 - Overschakelen naar een VoIP app


Eén van de grote voordelen van ons VoIP-telefoonsysteem is dat je overal oproepen kunt ontvangen en uitbellen. Je hebt dus geen internetverbinding van kantoor nodig. Jouw mobiele telefoon heeft waarschijnlijk nog voldoende batterijduur om alle zakelijke oproepen te beantwoorden die je tijdens een storing zou kunnen krijgen.

VOIPZeker werkt met een geweldige zakelijke softphone client app voor gebruikers als aanvulling op hun telefoondienst. Indien je nog geen gebruik maakt van deze Vast op Mobiel integratie of VoIP simkaart, download Bria Mobile uit de Appstore.


Meer weten over de meest robuuste Vast op Mobiel oplossing? Bekijk onze mobiele VoIP simkaart.

4 - Schakel inkomende oproepen door naar voicemail


Wanneer je geen inkomende oproepen kunt beantwoorden op je mobiele telefoon kunnen bellers nog steeds jouw voicemail inspreken. In tegenstelling tot een traditionele telefoonlijn, wordt voicemail volledig ondersteund en afgehandeld door VOIPZeker, dus ook wanneer de stroom uitvalt. 

Je ontvangt ook automatisch voicemailberichten in jouw mailbox. Met deze handige oplossing kun je berichten direct luisteren, doorsturen en zelfs archiveren.

Bekijk alle functies


Hoe toekomstige VoIP-uitval te voorkomen:


Hoewel je de kans op een stroomstoring niet kunt uitsluiten, kun je op voorhand bepaalde stappen volgen om je bereikbaarheid te garanderen. Ons redundante systeem geeft jou alle mogelijkheden! Wanneer je deze vier stappen volgt, waarborg je jouw zakelijke bereikbaarheid.

1 - Kies een betrouwbare VoIP-provider


De behoefden per bedrijf verschillen maar wat ze allemaal met elkaar gemeen hebben is dat ze zaken willen doen met een betrouwbare VoIP-provider en optimaal bereikbaar willen zijn. Vaak gaan deze wensen gepaard met persoonlijke en snelle service.

Bij VOIPZeker hebben de robuuste telefoniesystemen een uptime van 99,999%. Wij hebben bloed, zweet en tranen geïnvesteerd in het creëren en onderhouden van een robuust zakelijk belnetwerk waarop meer dan 11.000 bedrijven vertrouwen. Al onze datacenters zijn veerkrachtig met off-grid stroomredundantie en automatische failover systemen, zodat communicatie ononderbroken doorgaat.

 

2 - Stel automatische oproepdoorschakelingen in


Een manier om optimaal telefonisch bereikbaar te blijven, is door oproepen door te schakelen als wanneer jouw VoIP telefoons niet beschikbaar zijn.

Kijk, VoIP telefoons blijven continu in contact met VOIPZeker. Via ons systeem weten wij precies wanneer één of meerdere bureautelefoons onbereikbaar zijn. Wij stellen voor jou een automatische oproepdoorschakeling in naar een andere telefoon, zoals een mobiele telefoon. Wat er ook gebeurt, één of meerdere medewerkers kunnen inkomende oproepen blijven beantwoorden.

3 - Schakel oproepen door naar een andere vestiging


Veel bedrijven bedrijven kunnen ze niet wachten tot een storing is verholpen.  e jouw kantoor inkomende oproepen moet aannemen, zoals een callcenter, moet je snel handelen, zodat oproepen niet wegvallen. 

Heeft jouw organisatie meerdere vestigingen, dan kunnen wij alle oproepen direct doorverbinden. Veel van onze callcenter-klanten kiezen voor deze oplossing zodat alle oproepen naar een ander extern team worden doorverbonden.

Traditionele telefoonsystemen vereisen  uitgebreide configuraties en onderhoud. Met VOIPZeker regel je direct zelf je bereikbaarheid door in te loggen op je portaal en je belplan aan te passen. Heb je hulp nodig, dan regelt VOIPZeker alle configuraties op afstand en worden gesprekken met 1 druk op de knop doorgeschakeld. Wat handig!

Op een rij:

 
- Wacht het af - Sommige stroomonderbrekingen worden zonder verdere actie binnen enkele minuten verholpen.
- Gebruik een VoIP app of VOIPZeker simkaart – VOIPZeker werkt op zogeheten softphone apps. Ben je vaak onderweg, kies dan voor onze Vast op Mobiel simkaart en blijf wereldwijd bereikbaar.
- Schakel oproepen door naar een (mobiele) telefoon – Schakel zelf of automatisch oproepen door naar je mobiele telefoonnummer of andere telefoon.
- Directe oproepen naar voicemail - In plaats van een bezettoon verwijs je bellers naar een voicemail, zodat je later kunt terugbellen. Deze ontvang je direct in je mailbox.

Bij VOIPZeker krijg je meer dan een hoge VoIP-uptime

Wanneer je een nou klein bedrijf bent of een juist grootschalige callcenter runt, offline gaan is een groot probleem en frustrerend.

Het VoIP-telefoonsysteem van VOIPZeker heeft veel mogelijkheden om jouw medewerkers aan het werk te houden. Een uptime van 99,999% is geweldig, zeker in combinatie met verschillende telefonieoplossingen zoals onze Vast op Mobiel integratie en meest gebruiksvriendelijke en geavanceerde Unite telefooncentrale. Met ons eenvoudige klik & sleep systeem maak je binnen 2 minuten nieuwe belplannen aan en pas je bestaande aan.

Geweldige service betekent dat je hulp kunt krijgen van een vriendelijke en deskundige VoIP-expert. Jij krijgt namelijk een eigen accountmanager toegewezen die alles weet van jouw telefoniesituatie. VOIPZeker heeft jouw zakelijke communicatie perfect gedekt en wij staan ​​voor altijd voor je klaar - zelfs tijdens een (VoIP-) stroomstoring.

Bekijk pakketten


Eens gezellig babbelen? Bel ons op  088 066 0550.

VOIPZeker gebruikt cookies

Onze website maakt gebruik van cookies om je bezoek eenvoudiger en sneller te maken en om inzicht te krijgen in het gebruik van onze website.

Voor het gebruik van cookies vragen wij je toestemming. Lees ook onze cookie policy en privacy policy