Telefoontraining? Hoe pak je het aan

Je wilt je werknemers voorzien van een goede telefoontraining zonder dure apparatuur. Er liggen grote kansen om je telefoontraining te verbeteren met VOIPZeker Unite Telefooncentrale.

Hét personeel is de kracht van de onderneming en hierbij speelt de telefonie een grote rol. Jij wilt dat jouw onderneming altijd zijn professionaliteit bewaakt dus ook aan de telefoon. Het is ontzettend belangrijk dat je collega’s professioneel worden getraind om jouw klanten goed te woord te staan. De kwaliteit van een telefoongesprek heeft invloed op de customer journey van de klant. Wanneer de communicatie met jouw onderneming vlekkeloos verloopt, draagt dit bij aan het totale klanttevredenheid plaatje.

Apparatuur voor een telefoontraining

 

Ondernemers zien het personeel als de kracht van de organisatie en investeren daarom in hun mensen. Om de kennis en knowhow van binnen de onderneming kunnen delen wil je een gepaste telefoontraining toepassen op je medewerkers. Hiervoor verschilt het gebruik van apparatuur voor een telefoontraining van bedrijf tot bedrijf. Organisaties verschaffen veel al dure afluisterapparatuur aan en sommige organisaties nemen plaatst naast de collega om het gesprek te kunnen begeleiden.

 “Bekijk onze Unite functies”

VOIPZeker klanten maken gebruik van onze Unite Telefooncentrale om de telefoongesprekken te begeleiden. Hierop kan jij zelf het gewenste apparaat kiezen. Denk hierbij aan een vaste telefoon, mobiele telefoon of desktop. Het prettige hiervan is dat je niet locatie gebonden bent. Het is dus mogelijk om vanuit huis een telefoontraining te geven. VOIPZeker klanten krijgen dit standaard als functionaliteit aangeboden.

Telefoontraining functionaliteit heeft twee opties

  • Meeluisteren;
  • Fluisteren.

Belangrijk! Bepaal vooraf of je het gesprek gaat meeluisteren of gaat fluisteren.

 

  • Meeluisteren: Het woord ‘meeluisteren’ verraad het al. Je kunt niet praten tijdens een telefoontraining, maar je kunt alleen meeluisteren met je collega’s Hoe gaat dit in zijn werk?

De begeleider ziet dat de telefoon overgaat bij het personeelslid. Zodra hij het telefoongesprek opneemt en het gesprek start kan de begeleider inloggen op het gesprek. Het personeelslid hoort op dat moment een *pling* geluid, waardoor hij weet dat de begeleider meeluistert. De externe partij hoort het *pling* geluidje niet en weet niet dat er wordt meegeluisterd.

Belangrijk! Laat wel de klant vooraf weten door middel van een bandje dat het telefoongesprek voor trainingsdoeleinde kan worden gebruikt.

 

  • Fluisteren: Het werkt precies hetzelfde als hierboven. Voordeel hierbij is dat je wel je collega feedback kunt geven tijden het gesprek zonder dat de beller dit hoort.

De begeleider kan tips influisteren terwijl het personeelslid in gesprek is zonder dat het gesprek wordt verbroken. Dit is een typisch voorbeeld van een telefoontraining die wordt gebruikt. Hoe wordt dit gedaan?

Wanneer de begeleider het personeelslid een tip wilt geven kan dit worden gedaan door middel van de functie *38. De begeleider fluistert aan het personeelslid een tip en de externe partij merkt niet dat de begeleider er is.

 

Unite gebruiken met een telefoontraining

 

Gebruik ook onze Unite Telefooncentrale voor jouw telefoontraining en neem contact met ons op.

Neem contact met ons op!