Telefoontraining? Hoe pak je het aan

Wil je jouw werknemers voorzien van een goede telefoontraining zonder dure apparatuur? Er liggen grote kansen om je telefoontraining te verbeteren met VOIPZeker Unite Telefooncentrale.

Hét personeel is de kracht van de onderneming en hierbij speelt de telefonie een grote rol. Jij wil dat jouw onderneming altijd zijn professionaliteit bewaakt dus ook aan de telefoon. Het is ontzettend belangrijk dat collega’s professioneel worden getraind om jouw klanten goed te woord te staan. De kwaliteit van een telefoongesprek heeft invloed op de customer journey van de klant. Wanneer de communicatie met jouw onderneming vlekkeloos verloopt, draagt dit bij aan het totale klanttevredenheid plaatje.

Apparatuur voor een telefoontraining

 

Ondernemers zien het personeel als de kracht van de organisatie en investeren daarom in hun mensen. Om de kennis en knowhow van binnen de onderneming te kunnen delen wil je een gepaste telefoontraining toepassen op je medewerkers. Hiervoor verschilt het gebruik van apparatuur voor een telefoontraining van bedrijf tot bedrijf. Organisaties verschaffen veelal dure afluisterapparatuur aan en sommige organisaties nemen plaats naast de collega om het gesprek te kunnen begeleiden.

Bekijk Unite Phone 


VOIPZeker klanten maken gebruik van onze Unite Telefooncentrale om de telefoongesprekken te begeleiden. Hierop kan jij zelf het gewenste apparaat kiezen. Denk hierbij aan een vaste telefoon, mobiele telefoon of desktop. Het prettige hiervan is dat je niet locatie gebonden bent. Het is dus mogelijk om vanuit huis een telefoontraining te geven. VOIPZeker klanten krijgen dit standaard als functionaliteit aangeboden.

Telefoontraining functionaliteit heeft twee opties

  • Meeluisteren;
  • Fluisteren.

*Belangrijk - Bepaal vooraf of je het gesprek gaat meeluisteren of gaat fluisteren.

 

  • Meeluisteren: Het woord ‘meeluisteren’ verraadt het al. Je kunt niet praten tijdens een telefoontraining, maar je kunt alleen meeluisteren met je collega’s. Hoe gaat dit in zijn werk?

De begeleider ziet dat de telefoon overgaat bij het personeelslid. Zodra hij het telefoongesprek opneemt en het gesprek start kan de begeleider inloggen op het gesprek. Het personeelslid hoort op dat moment een *pling* geluid, waardoor hij weet dat de begeleider meeluistert. De externe partij hoort het *pling* geluidje niet en weet niet dat er wordt meegeluisterd.

*Belangrijk - Laat wel de klant vooraf weten door middel van een bandje dat het telefoongesprek voor trainingsdoeleinden kan worden gebruikt.

 

  • Fluisteren: Het werkt precies hetzelfde als hierboven. Voordeel hierbij is dat je wel je collega feedback kunt geven tijden het gesprek zonder dat de beller dit hoort.

De begeleider kan tips influisteren terwijl het personeelslid in gesprek is zonder dat het gesprek wordt verbroken. Dit is een typisch voorbeeld van een telefoontraining die wordt gebruikt. Hoe wordt dit gedaan?

Wanneer de begeleider het personeelslid een tip wil geven kan dit worden gedaan door middel van de functie *38. De begeleider fluistert aan het personeelslid een tip en de externe partij merkt niet dat de begeleider er is.

 

Unite gebruiken met een telefoontraining

 

Voor meer informatie over onze Unite telefooncentrale neem je contact op met onze helpdesk via 088 066 0550. Vraag naar de mogelijkheden om de Unite telefooncentrale te gebruiken voor trainingsdoeleinden, zoals meeluisteren tijdens een gesprek en tips geven.

Neem contact met ons op!