Geplaatst op 06/09/2019

Weer bereikbaar? Je moet weer aan het werk

De vakantieperiode is weer voor de meeste mensen voorbij en gaan we weer massaal aan het werk. Na een periode van uitrusten en zonnen zie je vaak op tegen je eerste week werk. Het is weer tijd om de telefoon op te pakken en om je belplan aan te gaan passen zodat je weer bereikbaar bent.  Wij hebben een slimme checklist gemaakt om na te gaan of je weer bereikbaar bent en geven wij een paar tips hoe je weer lekker in je werkmodus komt.

Voor onze leuke klanten hebben wij een checklist gemaakt om te controleren of je weer volledig bereikbaar bent. Dit artikel is ook direct een leuke informatieve manier om kennis te maken met de eindeloze mogelijkheden van VoIP technologie VOIPZeker. Voor elke branche zijn er specifieke oplossingen bedacht om optimale bereikbaarheid te realiseren en helpt het team om meer rendement te halen de telefonie en diensten van bedrijven. Wij denken graag met je mee, dus lees snel verder!

Voordat je weer aan het werk gaat: neem nog een dag vrij

Een heel simpel, maar wel effectief voorbeeld. Wanneer je nog vakantiedagen over hebt of een ondernemer bent die dit zelf bepaald, zou je ervoor kunnen kiezen om een extra dag vrij te nemen. Zo kun je weer even wennen aan je normale routine en is je werkweek minder lang.

Aanpassing belplan: Wanneer je een vakantierooster in je belplan hebt opgenomen, pas deze dan met een paar klikken op de knop aan en voeg hier 1 extra dag aan toe. 

E-mail out of office

Nadat je jouw collega's gedag hebt gezegd en ze op de hoogte hebt gebracht van jouw gebeurtenissen tijdens jouw vakantie, moet je weer aan het werk. In veel gevallen lees je alle ontvangen e-mails door en werk je deze weg. Zet de out of office melding van je e-mail een dagje langer uit en ga aan de slag met de belangrijke e-mails. Zo wordt de stapel e-mails niet groter en kun je prioriteiten stellen.

Aanpassing belplan: lekker helemaal niks!

Blijf up to date - bijpraten

Je loopt net vanaf de keuken naar je kantoor en hebt nog de tranen in je ogen. Je vertelde namelijk jouw collega's net over jouw incident op het strand. Juist, DAT incident. Je viel in slaap op het strand en had je niet goed ingesmeerd. Tot je schikt werd je een paar uur later wakker en constateerde je dat je in slaap was gevallen met je benen kruislinks over elkaar. Oei, een hele witte streep op mijn rode benen! Je collega's vonden je verhaal geweldig, maar vergeet niet alleen om over je vakantie te praten. Laat jezelf bijpraten wat er tijdens jouw afwezigheid is gebeurd en of er nog belangrijke zaken zijn waar je van op de hoogte moet worden gebracht.

Belplan - checklist

Zo, nu wij je een paar tips hebben gegeven over hoe je weer fris aan het werk kunt gaan moet je natuurlijk wel bereikbaar zijn voor je collega's en klanten. Als ondernemer of beheerder van jouw online telefooncentrale log je in op jouw account en pas je je belplan aan. Hierbij een korte checklist van actiepunten waar je op moet letten:

1) Doorschakeling - Wanneer je tijdens de vakantie  jouw telefoonnummer had doorgeschakeld naar een collega of concullega, vergeet deze niet uit te schakelen. Ook kan je jouw vaste nummer hebben doorgeschakeld naar je mobiele telefoon (Mobiel VoIP). Loop deze na of deze niet staat doorgeschakeld en pas deze aan in je belplan.
2) Vakantieschema - Controleer of je jouw vakantieschema goed hebt ingevoerd en je alweer bereikbaar bent. De online telefooncentrale van VOIPZeker herkent automatisch wanneer jouw vakantierooster stopt en zet je weer online. 
3) Openingstijden - Controleer of jouw openingstijden weer goed staan. Als het goed is heb je van te voren je vakantiedagen aangegeven en deze zelf ingesteld op jouw belplan. 
4) Audioberichten- Klanten die jou tijdens de vakantie belden hebben jouw ingesproken audiobericht gehoord. Haal deze melding eruit en laat jouw klanten weten dat je weer aan het werk bent.
5) Voicemail - Je hebt jouw klanten op de hoogte gebracht van jouw afwezigheid door het instellen van een voicemail. Pas deze weer aan naar je normale voicemail.

Kom je er niet uit? Neem dan contact op met onze helpdesk afdeling. Onze experts helpen je graag op weg of passen je belplan binnen enkele minuten aan. Stuur eenvoudig een email naar helpdesk@voipzeker.nl of neem telefonisch contact op en selecteer helpdesk in het keuzemenu. 

Heb je onze checklist doorgelopen en ben je weer volledig bereikbaar zodat je weer aan het werk kunt gaan? Top, dat wordt weer knallen! Hopelijk mogen wij ook nieuwe leuke ondernemers en bedrijven adviseren over de mogelijkheden van VOIPZeker. Neem vrijblijvend contact op en laat je informeren over hoe je jouw bereikbaarheid naar een nog hoger niveau kunt brengen. Bel ons via 088 - 066 0550 of stuur een e-mail naar verkoop@voipzeker.nl.

Overstappen / advies

Bekijk ook

> Medewerkers trainen door direct meeluisteren
> Overstappen met nummerbehoud
ISDN geschiedenis - gebruikers vanaf 01-09-2019 niet meer bereikbaar



  Terug naar overzicht
Om uw ervaring te verbeteren maakt deze site gebruik van cookies.
Aanpassen
Prima!