Search

Wat als ik mijn factuur te laat betaal?

Wij doen er alles aan om onze verplichtingen naar jou als onze klant na te komen. Dit doen we door ervoor te zorgen dat je diensten geactiveerd en bereikbaar blijft. Daartegenover staat ons verwachtingspatroon dat onze klanten hun facturen netjes op tijd betalen. Maar wat als je een factuur te laat betaald? Wanneer je jouw factuur te laat betaald heeft dit niet direct grote consequenties. Wij zijn er om elkaar te helpen, zolang er maar goed gecommuniceerd wordt!

Wanneer de factuur niet op tijd wordt betaald

Wij willen je vooraf graag inzicht geven in de procedures wanneer een factuur niet op tijd betaald wordt. Deze procedures staan hieronder stap voor stap omschreven en per situatie gespecificeerd.

1. Facturatie per e-mail

Facturen ontvang je altijd per e-mail op het door jou opgegeven e-mail adres(sen) en worden deze in je persoonlijke VOIPZeker account weergegeven.

2. Automatische incasso

Indien je via automatische incasso betaald zal het factuurbedrag binnen 14 dagen vanaf de factuurdatum automatisch van je rekening worden afgeschreven.

Betalen per automatische incasso is alleen mogelijk als je VOIPZeker hiervoor hebt gemachtigd. De rekeninghouder dient te allen tijde zorg te dragen voor voldoende saldo om de automatische incasso te laten slagen. Ook mag er geen selectieve incassoblokkade aanwezig zijn op het rekeningnummer dat wij van jou hebben ontvangen. VOIPZeker werkt standaard met automatische incasso, waardoor jij geen omkijken meer hebt naar maandelijkse betalingen en handelingen.

Betaal je via overboeking of iDEAL dan verwachten wij dat je het factuurbedrag binnen 14 dagen na factuurdatum overboekt op onze rekening. De uiterste betaaldatum staat altijd op de factuur vermeld. Wanneer een automatische incasso mislukt, sturen wij automatisch een bericht naar het e-mail adres dat in je account staat opgegeven, om je hierover te informeren zodat je actie kunt ondernemen. Deze factuur dient binnen 7 dagen te worden voldaan.

3. Betalingstermijn van 7 dagen

 Hebben wij 7 dagen na het overschrijden van het betalingstermijn nog steeds géén betaling hebben ontvangen, dan sturen wij een herinnering per e-mail. Je hebt dan de kans om de openstaande facturen binnen 3 dagen alsnog te betalen.

4. Nog 1 dag..

 Mocht de betaling wederom uitblijven, dan sturen wij een aanmaning. Je krijgt dan nog één dag om je openstaande vordering te voldoen. Je telefonie wordt geblokkeerd voor uitgaande verkeer en ontvang je per e-mail een melding van de afsluiting. De heractiveringskosten bedragen € 25,- excl. BTW en worden op je eerstvolgende factuur in rekening gebracht.

 

5. Beëindiging volgens de algemene voorwaarden

 Betaal en reageer je niet op de aanmaning dan zijn wij helaas genoodzaakt jouw contract eenzijdig te beëindigen en worden incassokosten en wettelijke rente in rekening gebracht. Jouw afgenomen diensten zullen per direct worden gedeactiveerd en wordt jouw nummer afgesloten, waarna deze komt te vervallen. De beëindiging wordt conform de algemene voorwaarden uitgevoerd. Er kan dus een afkoopsom berekend worden voor de resterende contractperiode. Alle openstaande vorderingen worden overgedragen aan ons incassobureau, wat betekent dat de verdere afhandeling via hen verloopt. Wij kunnen vanaf dat moment niet meer inhoudelijk ingaan op de lopende zaak.

 

Wat gebeurt er als ik mijn geïncasseerde facturen laat storneren?

Het laten storneren van geïncasseerde facturen heeft grote gevolgen. Wanneer je de bank een opdracht geeft om een door ons geïncasseerde factuur terug te laten boeken krijg je 1 maal een waarschuwing en het verzoek binnen 24 uur te betalen. Gebeurt dit niet, dan resulteert dit in onmiddellijke eenzijdige contractbeëindiging door ons. Jouw diensten zullen per direct worden gedeactiveerd, waarna jouw nummer wordt afgesloten en komt te vervallen.

Let op, bovenstaand scenario ontslaat je echter niet van jouw betalingsverplichting. De openstaande vorderingen worden doorgezet naar het incassobureau en zijn deze kosten volledig voor jouw rekening.

Wat gebeurt er als een incasso mislukt door onvoldoende saldo, een blokkade of stornering?

Wanneer je een automatische incasso aan ons afgeeft zal de factuur op de uiterste betaaldatum van de factuur die op de factuur staat genoemd worden geïncasseerd. 

Als klant ben jij verantwoordelijk voor voldoende saldo op je bankrekening om dit te kunnen incasseren en dat er geen blokkades aanwezig zijn voor incassatie. Is dit niet het geval en mislukt de incasso, dan geven wij jou eenmalig een waarschuwing en proberen wij de factuur opnieuw te incasseren. Lukt dit wederom niet of gebeurt dit een volgende maand weer dan brengen wij € 2,50 per mislukte incasso in rekening op de eerst volgende factuur. Wij moeten namelijk extra handelingen verrichten en brengt de bank extra kosten bij ons in rekening. Daarnaast begint de bovenstaande procedure te lopen.

Vragen? Wij helpen graag!

Vindt gemakkelijk zelf het antwoord op alle vragen via onze uitgebreide  FAQ pagina’s. Wil je meer weten of de gevolgen wanneer je een factuur te laat betaald, of heb je een andere administratieve vraag? 

Bel dan naar 088 – 066 0550 (*bestaande klanten bellen gratis) en selecteer keuze 3 in het keuzemenu of mail naar administratie@voipzeker.nl.

user_06.png
Vragen?

Heb je nog vragen na het lezen van dit artikel? Bel ons op 088 066 0550 of stuur een e-mail naar info@voipzeker.nl.

Klant worden

Ben je na het lezen overtuigd van onze oplossingen? Word direct klant en ga binnen 5 minuten live. 

Toch een collega spreken?

Kom je er niet helemaal uit of ben je benieuwd naar onze diensten? Bel onze klantenservice op 088 066 0550 of stuur een e-mail naar helpdesk@voipzeker.nl.