Meest gestelde vragen

Wat is de reden dat automatische incasso is mislukt?

Het komt wel eens voor dat de automatische incasso mislukt en het ons niet lukt het factuurbedrag af te schrijven van je rekening. In dat geval ontvang je van ons direct een e-mail met de vraag of je de betaling handmatig aan ons wilt overmaken. Betaal snel en eenvoudig via de bijgevoegde iDEAL-link of maak het bedrag zelf handmatig over. Vergeet niet je factuurnummer als omschrijving te vermelden.

De meest voorkomende redenen voor een mislukte incasso


Voorkom onnodige incassokosten en neem direct contact met ons op om jouw situatie te bespreken. Wij zijn er om elkaar te helpen.

Het rekeningnummer is onjuist/onbekend
Controleer het rekeningnummer in het VOIPZeker-portaal (Unite telefooncentrale), corrigeer deze en meld dit bij de administratieve afdeling van VOIPZeker.

Je hebt een nieuw rekeningnummer
Vraag een nieuwe incassomachtiging op of download deze uit de portaal. Onderteken de machtiging en stuur deze naar administratie@voipzeker.nl of upload deze in je online portaal. 

Er staat een blokkade op je rekening
Deze blokkade kan door je bank of jouzelf zijn ingesteld. Neem contact op met je bank om de blokkade op je rekening op te heffen.

Onvoldoende saldo
Wij incasseren altijd rondom de 15e van de maand. Zorg dan in elk geval dat je tussen de 13e en 17e voldoende geld op je rekening hebt staan zodat wij het factuurbedrag kunnen incasseren. Kan je het niet betalen neem dan tijdig contact op met onze administratie om een regeling te treffen. 

Melding onterechte incasso of terugboeking op jouw verzoek
Je hebt bij je bank aangegeven dat onze automatische incasso onterecht was en het geld na in cassatie terug laten boeken. Neem contact op met je bank om de blokkade op te heffen. Deze actie heeft verstrekkende gevolgen welke dit zijn lees je hier.

Je hebt de incassotransactie vóór de verwerkingsdatum geweigerd
Neem contact op met de administratieve afdeling van VOIPZeker om een (andere) manier van betalen af te spreken. 

Je hebt een maximaal incasso bedrag op je rekening ingesteld 
Neem contact op met je bank om het bedrag te verhogen en spreek met VOIPZeker af hoe je deze betaling gaat verrichten. De reden dat de automatische incasso is mislukt kan dus best voor de hand liggend zijn.

Je hebt een B2B machtiging ingevoerd
Wanneer je een groene incassomachtiging ontvangt hoef je deze niet te registreren bij je bank. De automatische incasso start automatisch bij de tweede factuur. Heb je de machtiging ook bij je bank ingevoerd geef dan aan VOIPZeker door dat je liever via B2B in cassatie betaald. 

Vind gemakkelijk zelf het antwoord op alle vragen via onze FAQ pagina's. Wil je meer weten over waarom jouw incasso is mislukt, of heb je andere administratieve vragen? Bel dan naar 088 - 066 0550 (*bestaande klanten bellen gratis) en selecteer keuze 3 in het keuzemenu of stuur een e-mail naar administratie@voipzeker.nl. Er zijn verschillende redenen voor een mislukte incasso en als de incasso een keer niet lukt hebben wij daar begrip voor en heeft dat niet onmiddellijk grote consequenties. Wij zijn er om elkaar te helpen

Contact opnemen