Meest gestelde vragen

Mijn internet is traag, ligt dat aan mijn eigen netwerk?

Dat zou inderdaad een mogelijkheid kunnen zijn. De snelheid kan negatief worden beïnvloed, voorbeelden hiervan zijn:

✔ Veel verkeer op je eigen netwerk - Bijvoorbeeld door het maken van een backup of grote bestanden downloaden.
✔ Verouderde bekabeling of apparatuur - Een oude 10 Mbit/s router of switch haalt niet de snelheid van een 100 of 1000 Mbit/s router of switch.
✔ Draadloos internet - Wifi wordt soms beperkt door muren en vloeren. Internet via een ethernetkabel is sneller, maar vaak minder praktisch. Controleer je wifi bereik en doe de gratis speedtest onderaan de pagina.
✔ Internet provider - Controleer of het internetsignaal dat op kantoor binnenkomt wel snel genoeg is. Is dit niet het geval, dan ligt de oorzaak bij je huidige provider.
✔ Trage computer - Al is je internetverbinding nog zo snel, als je computer dit niet aankan schiet je er niet veel mee op. Controleer of het aan je trage computer ligt en breid indien nodig de hardware uit (RAM gebeugen, SSD schijf etc.)

Bezoek onze FAQ pagina's voor oplossingen om je internet snelheid te verhogen. Heb je meer vragen over glasvezel, internet of heb je een hele andere vraag? Bel dan naar 088 - 066 0550 (*bestaande klanten bellen gratis) of stuur een email naar info@voipzeker.nlVraag naar de mogelijkheden en vraag een vrijblijvende offerte aan.

Ben je benieuwd naar je huidige up- en downloadsnelheid? Doe dan de gratis speedtest en controleer je internet snelheid.

Doe de gratis speedtest