Wat is een doorschakeling?
Door gebruik te maken van een doorschakeling worden alle gesprekken die binnenkomen op één of meerdere telefoonnummers direct doorgezet naar een ander intern of extern telefoonnummer. Dit is heel handig als je niet op kantoor bent en de gesprekken wilt doorzetten naar een collega of je eigen mobiele telefoon.
Hoe kan ik een doorschakeling instellen?
Je kunt een doorschakeling instellen door in te loggen op de portaal en te kiezen voor het tab “Extensie Management”.
Klik op de betreffende PBX extensie, gebruiker waarvoor u de doorschakeling wilt instellen.
Klik nu op het tabblad "Inkomend gesprek".
Kies rechts in het scherm "Nieuwe regel toevoegen".
Selecteer de optie:"Doorschakelen" Klik op "Volgende"
In het veld "Nummers" selecteer je het betreffende (interne) toestel waarnaar je wenst door te schakelen of vul een extern nummer in.
Het toestel wordt doorgeschakeld naar dit nummer, en zal voor X aantal seconden overgaan voordat het gesprek wordt beëindigd. Het advies is om hier 120 seconden voor in te vullen.
Bij de “Doorschakel status” dient u een keuze te maken. U kunt beide op “Altijd” laten staan (dit is de meest gebruikte optie) of juist kiezen voor een combinatie.
LET OP: Een van beide opties (Extensie Status of Belstatus) dient altijd op “Altijd” te staan.
Extensie status
Altijd = Het gesprek altijd doorschakelen.
Actief = Doorschakelen als het toestel verbonden is met ons platform.
Belstatus
Altijd = het gesprek wordt altijd doorgeschakeld.
Niet opgenomen = het gesprek wordt alleen doorgeschakeld als er niet wordt opgenomen.
Bezet = Het gesprek wordt alleen doorgeschakeld als het toestel in gesprek is.
Als u klaar bent met het instellen dient u "Eind Regel" in te voeren. Klik op “Opslaan”.
Als u de onderstaande melding krijgt moet u terug met “Vorige” om wijzigingen aan te brengen.
De nieuwe doorschakeling zal verschijnen in het overzicht. Mocht u deze willen aanpassen dan kan dat door te klikken op betreffende doorschakeling of door deze geheel te verwijderen.