Een wachtrij ofwel technisch gesproken een 'queue' wordt meestal gebruikt na een keuzemenu of op een belgroep/afdeling met veel bellers. De bellers worden opgevangen in de wachtrij en krijgen een wachtmuziek of een informatieve boodschap te horen.
De informatieve boodschap kan bijvoorbeeld een wachtrij positie zijn: "Er zijn 3 wachtende voor u. Een ogenblik geduld alstublieft. U wordt zo spoedig te woord gestaan".
Hoe je een wachtrij positie instelt leggen wij hier uit
Hoe voeg je een wachtrij positie toe in Unite telefooncentrale?
Stap 1
Log in op je ‘Unite telefooncentrale’
Stap 2
Klik op ‘Unite telefooncentrale’ aan de linkerkant van het menu. Klik vervolgens op 'Belplan'.
Stap 3
Heb je al een belplan? Klik dan op belplan ‘Aanpassen’.
Heb je nog geen belplan? Klik dan hier om een nieuwe belplan te maken.
Stap 4
Heb je al een wachtrij binnen je belplan? Klik op icoontje wijzigen van het vakje wachtrij.
Heb je geen wachtrij binnen je belplan? Klik dan hier om een wachtrij toe te voegen aan je belplan.
Stap 5
Klik vervolgens boven in het menu op 'Geluiden'.
Stap 6
Klik op '+ toevoegen' naast het kopje 'Mededeling 3'
Stap 7
Klik op 'Geluid' of het 'pijltje naar beneden' om een dropdown menu te krijgen.
Klik vervolgens op 'Wachtrij positie'
Stap 8
Voeg nu onder 'wacht' het aantal seconden in wanneer de beller de melding krijgt hoeveel wachtende er voor hem zijn.
Stap 9
Klik op de 'groene bewaarknop' rechts onderin.
Stap 10
Het belplan is nu voorzien van een wachtrij positie melding. Sla nu het belplan op door op de 'groene knop' rechtsboven in het scherm te klikken.