Een wachtrij ofwel technisch gesproken een 'queue' wordt meestal gebruikt na een keuzemenu of op een belgroep/afdeling met veel bellers. De bellers worden opgevangen in de wachtrij en krijgen een wachtmuziek of een informatieve boodschap te horen.
Het voordeel van een wachtmuziek is dat de beller het gevoel krijgt dat ze minder lang in de wacht staan.
Hoe je een wachtmuziek kunt instellen leggen wij hier uit
Hoe voeg je een wachtmuziek toe in Unite telefooncentrale?
Stap 1
Log in op je ‘Unite telefooncentrale’
Stap 2
Klik op ‘Unite telefooncentrale’ aan de linkerkant van het menu. Klik vervolgens op 'Belplan'.
Stap 3
Heb je al een belplan? Klik dan op belplan ‘Aanpassen’.
Heb je nog geen belplan? Klik dan hier om een nieuwe belplan te maken.
Stap 4
Heb je al een wachtrij binnen je belplan? Klik op icoontje wijzigen van het vakje wachtrij.
Heb je geen wachtrij binnen je belplan? Klik dan hier om een wachtrij toe te voegen aan je belplan.
Stap 5
Klik nu boven in het menu op 'Geluiden'
Stap 6
Klik op '+ Toevoegen' naast het kopje 'In de wacht 2'
Stap 7
Klik op de 'Afspeelknop' of op het 'Mapje' om een wachtmuziek toe te voegen.
Stap 8
Klik onderaan op 'Systeemgeluiden'.
Stap 9
Kies hier een wachtmuziek uit.
Wanneer je een wachtmuziek wil beluisteren klik je op de 'Afspeelknop'.
Wanneer je een wachtmuziek wil toevoegen, klik dan op de naam van het wachtmuziek.
Stap 10
Je gaat nu automatisch terug naar het vorige menu.
Klik op de 'Groene bewaarknop' rechts onder in om jouw geselecteerde wachtmuziek op te slaan.
Stap 11
Het belplan is nu voorzien van een wachtmuziek. Sla nu het belplan op door op de 'Groene knop' rechtsboven in het scherm te klikken.