Meest gestelde vragen

Hoe kan in een CRM integratie in Unite Phone realiseren?

Waarom een CRM-integratie?

Een CRM-integratie is met name heel handig wanneer je voor, tijdens of na een gesprek automatische een klantenkaart wilt openen zodat je direct notities kan maken in de klantenkaart. Deze telefonie integratie zorgt voor een snelle afhandeling van telefoontjes en directe zichtbaarheid van de klantgegevens op het moment dat jij gebeld wordt.

Telefonie CRM-integratie met Unite Phone softphone van VOIPZeker

Met de Unite Phone van VOIPZeker kan je heel snel een CRM-integratie realiseren zodat je een koppeling hebt tussen je telefonie en je software. De telefonie integratie met Unite Phone zorgt ervoor dat jouw CRM-pakket opent en de juiste klantenkaart opent of bepaalde data geregistreerd wordt in jouw systeem. Denk aan het aantal inkomende gesprekken of uitgaande geprekken. Om de Telefonie CRM-integratie op te zetten dien je de volgende stappen te doorlopen.

Hierbij gaan we ervanuit dat de softphone client Unite Phone al geïnstalleerd is en klaar is voor gebruik. Heb je deze nog niet geïnstalleerd download dan de Unite Phone Softphone client voor je de CRM-integratie start.

Unite Phone downloaden

Instellen van CRM-integratie Unite Phone

Stap 1
Klik op instellingen rechts bovenaan.

Stap 2
Nu opent het instellingen scherm. Klik hier links in het menu op CRM-integratie.

Stap 3
Standaard staat de CRM-integratie uitgeschakeld (grijs). Schakel nu de CRM-integratie in.

Stap 4
Je ziet nu integratietype. Kies een van de volgende mogelijkheden:

  • Request url address
  • Run application of request url address.

Stap 5
Kies het moment waarop de actie uitgevoerd moet worden. Bij een inkomend gesprek, uitgaand gesprek, op het moment dat gesprek beantwoord wordt of nadat het gesprek is beëindigd.

Stap 6
Onder de kop Variabelen vind je de juiste macro’s die je in het daaronder liggende veld kunt gebruiken. Voer nu juiste macro’s die voor jouw CRM vereist zijn om de specifieke actie te laten uitvoeren.

Stap 7
Klik vervolgens op opslaan & sluiten om terug te keren naar je dashboard.