Meest gestelde vragen

Starten - Hoe kan ik een belplan aanmaken?

Het meest geavanceerde en gebruiksvriendelijke drag-en-drop belplan vind je in de Unite telefooncentrale. In een belplan stel je de bereikbaarheid van je gehele organisatie in. In het belplan kun je alles regelen rondom je telefonie.

 

Hoe kan ik een belplan aanmaken?

Volg de stappen hieronder jouw belplan op te zetten. 

Stap 1
Log in op je ‘Unite telefooncentrale

Hoe maak ik een belplan aan

  

Stap 2
Klik op ‘Unite telefooncentrale’ aan de linkerkant van het menu. Klik vervolgens op 'Belplan' boven in het menu.

Hoe maak ik een belplan aan

  

Stap 3
Selecteer het nummer onder 'Beschikbare nummers' en sleep deze naar het vakje genaamd 'Sleep hier een nummer voor een nieuw belplan' en laat het vakje los.

Hoe maak ik een belplan aan

 

Stap 4
Je hebt nu een belplan aangemaakt voor het geselecteerde nummer. 

Klik op 'Aanpassen' achter je toegevoegde nummer om naar het belplan te gaan.

Hoe maak ik een belplan aan

 

Stap 5
Je ziet nu je eigen belplan. Je start met het maken van je belplan, door als eerst een conditie toe te voegen.

Voeg een conditie toe door boven in het menu te klikken op ‘Conditie’.

Een conditie is een voorwaarde. Wanneer aan de voorwaarde is voldaan, gaat de beller naar de groene uitgang. Wanneer niet aan de voorwaarde is voldaan, gaat de beller naar de rode uitgang. We gebruiken deze conditie nu om jouw openingstijden in te stellen.

Hoe maak ik een belplan aan

 

Stap 6
Het conditie vakje staat in je belplan.

  • Sleep het conditie vakje naar de gewenste plek binnen je belplan.
  • Trek de pijl van de voorgaande actie naar het vakje 'Conditie'. In dit geval de 'Start (Call Flow -

Nu gaan we de openingstijden instellen.

Hoe stel ik openingstijden in?

Hoe maak ik een belplan aan

 

Stap 7
Nu heb je de keuze om het belplan verder uitbreiden. 

Wij adviseren om een belgroep toe te voegen. Een belgroep gebruik je wanneer je meerdere (of enkele) telefoontoestellen of mobiele telefoons gelijktijdig wil laten overgaan.

Voeg een belgroep toe door boven in het menu te klikken op ‘Belgroep’. 

Hoe voeg je een belgroep toe

 

  • Sleep het belgroep vakje naar de gewenste plek binnen je belplan.
  • Trek de pijl van de voorgaande actie naar het vakje 'Belgroep'. In dit geval de 'Conditie'

Wanneer de beller binnen de openingstijden belt, wordt de beller automatisch doorgeschakeld naar de belgroep.

Wil je weten hoe je een belgroep kunt instellen in je belplan? Klik dan nu op de onderstaande knop.

Hoe voeg ik een belgroep toe?

 

Hoe voeg je een belgroep toe

 

Stap 8
Sla nu het belplan op door op de 'Groene knop' rechtsboven in te klikken. 

Hoe voeg je een belgroep toe

 

Stap 9
Nu heb je de keuze om jouw belplan verder uit te breiden.

 

Wil je weten hoe je keuzemenu toevoegt in je belplan? Klik dan nu op de onderstaande knop.

Hoe voeg ik een keuzemenu toe? 

 

Wil je weten hoe je wachtrij kunt instellen in je belplan? Klik dan nu op de onderstaande knop.

Hoe voeg ik een wachtrij toe?

 

Wil je weten hoe je voicemail kunt instellen in je belplan? Klik dan nu op de onderstaande knop.

Hoe stel ik voicemail in?

 

Wil je weten hoe je welkomsttekst kunt instellen in je belplan? Klik dan nu op de onderstaande knop.

Hoe stel ik een welkomsttekst in?

 

Wil je weten hoe je meerdere telefoons gelijktijdig kunt laten overgaan in je belplan? Klik dan nu op de onderstaande knop.

Hoe laat ik meerdere telefoons overgaan?

 

Wil je weten hoe je nog meer functies wil toevoegen in je belplan? Klik dan nu op de onderstaande knop.

Meerdere functies toevoegen!

 

Wil je meer weten over een hoe je een belplan kunt aanmaken of kom je er niet uit? Bel onze technische support afdeling op 088 066 0550 en vraag naar ondersteuning. De mogelijkheden om een belplan aan te maken zijn eindeloos.