Meest gestelde vragen

Hoe kan ik openingstijden instellen?

Wil je nieuwe openingstijden toevoegen of de huidige openingstijden aanpassen in je belplan? Dat is zo geregeld. Het instellen/wijzigen doe je snel en eenvoudig via onze Unite telefooncentrale.

Hoe kan je openingstijden instellen van de openingstijden in Unite leggen wij hier uit.

 

Openingstijden instellen in Unite

 

Stap 1
Log in op je ‘Unite telefooncentrale’.

Hoe kan ik openingstijden instellen in Unite

 

Stap 2

Klik in het menu aan de linkerkant op ‘Unite telefooncentrale’. Klik vervolgens boven in het menu op ‘Tools’.

Hoe kan ik openingstijden instellen in Unite

 

Stap 3
Klik op ‘Tijdschema's’.

Hoe kan ik openingstijden instellen in Unite

 

Stap 4
Vervolgens klik je rechtsboven op ‘Tijdschema toevoegen’.

Hoe kan ik openingstijden instellen in Unite
  

Stap 5
Geef het tijdschema een naam. Bijvoorbeeld: 'Openingstijden ma t/m vr'.

Hoe kan ik openingstijden instellen in Unite

 

Stap 6 (optioneel)
Dit is van toepassingen voor internationale vestigingen. Pas hier de tijdzone aan.

Hoe kan ik openingstijden instellen in Unite

  

Stap 7
Wanneer je standaard dagen (ma t/m vrij) geopend bent voor het gehele jaar. Selecteer dan ‘herhalend tijdschema

Heb je afwijkende openingstijden? Bijvoorbeeld als het bedrijf op zaterdag geopend is van 9:00 tot 15:00 (dit verschilt van je standaard openingstijden van 8:00 - 17:00). Klik dan hieronder hoe je afwijkende openingstijden moet toevoegen aan je belplan.

*Button*

Hoe kan ik openingstijden instellen in Unite

 

Stap 8
Klik op ‘Dagen van de week’ en geef aan op welke dagen dit schema actief moet zijn, door deze te selecteren (blauw maken). Standaard staan de dagen maandag t/m vrijdag actief.

Hoe kan ik openingstijden instellen in Unite

 

Stap 9
Klik op de knop ‘Toevoegen’ om het tijdschema op te slaan.

Hoe kan ik openingstijden instellen in Unite

 

Stap 10
Het tijdschema is nu opgeslagen. Nu is de volgende stap om het tijdschema toe te voegen aan je belplan. Klik boven in het menu op ‘Belplan’.

Hoe kan ik openingstijden instellen in Unite

 

Stap 11
Vervolgens ga je nu naar je belplan waar je jouw openingstijden wil toevoegen. Klik vervolgens op ‘Aanpassen’.

Heb je nog geen belplan? Klik dan hier om een nieuwe belplan te maken.

Hoe kan ik openingstijden instellen in Unite

 

 

 

Stap 12  
Voeg een conditie toe door boven in het menu te klikken op 'Conditie

Wat is een conditie? Een conditie is een voorwaarde. Wanneer aan de voorwaarde is voldaan, gaat de beller naar de groene uitgang. Wanneer niet aan de voorwaarde is voldaan, gaat de beller naar de rode uitgang.

Om gebruik te maken van je nieuwe tijdschema moet je eerst een conditie toevoegen. Klik boven in het menu op ‘conditie’.

Hoe kan ik openingstijden instellen in Unite

 

Stap 13
Sleep het conditie vakje naar de gewenste plek binnen je belplan.

Hoe kan ik openingstijden instellen in Unite

 

Stap 14
Verbind de conditie in het belplan.

  • Trek de pijl van de voorgaande actie naar het vakje 'Conditie'. In dit geval de 'Start (Call flow - '
  • Vervolgens sleep je de pijl van ‘conditie’ naar de eerst volgende actie.

Hoe kan ik openingstijden instellen in Unite

  

Stap 15
Klik op icoontje wijzigen van het vakje 'conditie'. 

Hoe kan ik openingstijden instellen in Unite

  

Stap 16 (Optioneel)
Geef jouw conditie een unieke naam, bijvoorbeeld "Openingstijden ma t/m vr".

Hoe kan ik openingstijden instellen in Unite

 

 

Stap 17
Klik nu op ‘+ Conditie toevoegen’.

Hoe kan ik openingstijden instellen in Unite

 

 

Stap 18
Klik nu op ‘Kies een voorwaarde’.

Hoe kan ik openingstijden instellen in Unite

  

Stap 19
Selecteer ‘Tijdschema’.

Hoe kan ik openingstijden instellen in Unite

  

Stap 20
In het scherm zie je nu twee dropdown menu’s, waarin je een tijdschema kunt kiezen of vergelijken.

Klik nu op ‘Kies een tijdschema’.

Hoe kan ik Openingstijden instellen

  

Stap 21
Zoek het juiste tijdschema op. In dit geval was het tijdschema die wij hebben toegevoegd ‘Openingstijden ma t/m vr’. Klik op je toegevoegde tijdschema.

Hoe kan ik Openingstijden instellen

 

Stap 22
Klik vervolgens onder de kop vergelijking op ‘Kies een voorwaarde

Hoe kan ik Openingstijden instellen

 

Stap 23
Klik vervolgens op "Binnen tijdschema"

Dit hangt natuurlijk af van jouw ingestelde belplan. In dit voorbeeld hebben wij het binnen het tijdschema geselecteerd, zodat wanneer de beller binnen het tijdschema belt, hij direct doorgaat naar een collega.

Hoe kan ik Openingstijden instellen

  

Stap 24
Klik op de groene knop ‘+ conditie toevoegen

Hoe kan ik Openingstijden instellen

  

Stap 25
Wanneer je op conditie toevoegen hebt geklikt ga je automatisch terug naar het conditie scherm. Klik vervolgens op de groene knop  ‘Bewaar’ om de conditie op te slaan.

Hoe kan ik Openingstijden instellen

  

Stap 26 (Optioneel)
Wanneer de beller buiten de openingstijden belt wordt het gesprek automatisch beëindigd. Dit is niet gewenst.

Je kunt bijvoorbeeld het gesprek buiten de openingstijden naar een nieuwe belgroep doorverwijzen of naar de voicemail laten gaan.  

Trek de pijl van ‘Conditie’ (door op de rode pijl te klikken aan de onderkant van het vakje) naar je gewenste actie. In dit geval verwijzen we de beller naar ‘Voicemail‘.

Klik op de knop hieronder om te zien hoe je een voicemail toevoegt buiten de openingstijden.

Voicemail voor buiten openingstijden

Belangrijk! Wanneer je geen verdere acties onderneemt, wordt de verbinding automatisch verbroken.

Hoe kan ik Openingstijden instellen

 

Stap 27
Klik nu op het groene knopje rechtsboven om het belplan op te slaan.

Hoe kan ik Openingstijden instellen