Search

Gigaset DX800 provisioning

Let op!

Als je een nieuw toestel hebt mag je deze nog niet aansluiten op stroom en internet.

Heb je een bestaand toestel dan moet je deze eerst terug zetten naar fabrieksinstellingen.

Log in op de Portal en ga naar Extensie management en klik vervolgens op Provisioning template

 

Stap 1

Log in op je ‘Unite telefooncentrale

Belplan aanmaken
Stap 2

 Klik op 'Provisioning'  aan de linkerkant van het menu.

provisioning 6. 0
 Stap 3

Hier zie je een overzicht van alle toestellen waar een template voor gemaakt is en kun je een Nieuwe toevoegen.

provisioning 6. 1
Stap 4

Maak nu de keuze voor het merk en type toestel. In dit voorbeeld kiezen we voor de Gigaset DX800A
provisioning 6. 2
 

Stap 5

Vul de volgende gegevens in;

Template naam: Geef het template een naam vb Toestel 1

MAC Adres + MAC ID: deze heb je zojuist gekopieërd vanuit de toestel pagina

Lijnen: Koppel vervolgens de Extensie waarmee je wil bellen/gebeld worden en geef de betreffende lijn een naam

Druk nu op Opslaan
provisioning 6. 3

 

Stap 6

Het Mac Adres en MAC ID staan op het etiket van de verpakking.

2 Gigaset DX800 provisioning

 

Stap 7

Heb je geen verpakking meer dan zul je het moeten uitlezen op het toestel. Sluit deze aan op het netwerk en stroom.Druk op de Menu knop
Gigaset DX800 1

Stap 8

Als je de Setup-Welkom boodschap ziet kies je Nee

Gigaset DX800 2

 

Stap 9

In het menu kies je voor Instellingen

Gigaset DX800 3
 
Stap 10

Scroll in het menu Instellingen naar Systeem en vervolgens Lokaal Netwerk en log in met de pincode 0000 of de code die jezelf eerder hebt ingesteld. Lees het IP adres uit 192.168.10.86 (voorbeeld ip adres)
Gigaset DX800 4

Stap 11

Open een nieuw tabblad op je internet browser en ga naar het ip adres dat je hebt uitgelezen.

Login met Password: 0000

Gigaset DX800 5

 

Stap 12

Kies nu voor het tabblad Status

Gigaset DX800 6

 

Stap 13 

In het Status overzicht zie je nu het MAC address en MAC ID.

Gigaset DX800 7

 

Stap 14 

Vul het MAC Adress en MAC ID zoals in de afbeelding gescheiden met een – steken.

 

provisioning 6. 3

 

Stap 15 

 

Het template zal worden aangemaakt en je kan hier de Patch Downloaden en het nieuwe Wachtwoord voor de Webinterface.

 

provisioning 7. 0

 

Stap 16

Klik op Patch Downloadenals je klaar bent downloaden zie het onderstaande icoontje.

Gigaset DX800 8

 

Stap 17

Druk op het pijltje en kies voor Weergeven in map

Gigaset DX800 9

 

Stap 18 

Selecteer met je rechter muisknop het bestand en kies voor Hier uitpakken

Gigaset DX800 10

 Stap 19

Het Patch bestand zal nu in beeld verschijnen

Gigaset DX800 11

 

Stap 20

Ga nu naar de Webinterface en open het Settings tabblad. Kies voor Management en vervolgens voor Save & restore. Ga naar Bestand kiezen en selecteer het Patch bestand dat je zojuist gedownload en uitgepakt hebt. Klik daarna op Restore.

Gigaset DX800 12

 

Stap 21

Vervolgens moet je naar Telephony en Number Assignment. Hier moet je bij Connection For out going calls en incoming calls aanvinken bij PBX en op Set klikken. LET op! Als je dit niet doet zullen er geen gesprekken worden opgezet!

Gigaset DX800 13

Stap 22

Na een restart zal het toetsel zich aanmelden op ons platform. Op het Extensie tabblad in de VOIPZeker portal zal je nu zien dat de geselecteerde Extensies Online zijn en toestel is klaar voor gebruik.

provisioning 6. 4
user_06.png
Vragen?

Heb je nog vragen na het lezen van dit artikel? Bel ons op 088 066 0550 of stuur een e-mail naar info@voipzeker.nl.

Klant worden

Ben je na het lezen overtuigd van onze oplossingen? Word direct klant en ga binnen 5 minuten live. 

Toch een collega spreken?

Kom je er niet helemaal uit of ben je benieuwd naar onze diensten? Bel onze klantenservice op 088 066 0550 of stuur een e-mail naar helpdesk@voipzeker.nl.