Search

Auto Provisioning Grandstream GXP toestellen

Stap 1

Log in op je ‘Unite telefooncentrale

Inloggen Belplan

 

Stap 2

 Klik op ‘Provisioning‘  aan de linkerkant van het menu.

provisioning 5. 0

 

Stap 3

Hier zie je een overzicht van alle toestellen waar een template voor gemaakt is en kun je een Nieuwe toevoegen.

provisioning 5. 1

Stap 4

Maak nu de keuze voor het merk en type toestel. In dit voorbeeld kiezen we voor de Grandstream GXP2130.

provisioning 3. 0

 

Stap 5

Sluit nu het Grandstream toestel aan op Stroom en Internet. Als het toestel is opgestart druk je op de OK knop.

Grandstream GXP 11

 

Stap 6

In het menu ga kies je voor de optie Status en in dit menu kan je het IP Adress. 192.168.40.114 (Voorbeeld IP adres) vinden.

Open een nieuw tabblad op je internet browser en ga naar het ip adres dat je hebt uitgelezen.

Login met Username: admin en Password: admin

Grandstream GXP 12

 

Stap 7

Het tabblad Status zal openen en je moet het MAC Adress Selecteren en kopiëren.

Sluit dit tabblad niet want we moeten straks hier weer gegevens aanpassen!

Grandstream GXP 13

Stap 12



Vul de volgende gegevens in;


Template naam: Geef het template een naam bijvoorbeeld Toestel 1


MAC Adres: deze kun je vinden in de webinterface – Bekijk de toestel specifieke instructies


Lijnen: Koppel vervolgens de Extensie waarmee je wil bellen/gebeld worden en geef de betreffende lijn een naam


Druk nu op Opslaan

provisioning 3. 1

 

Stap 13

Het template zal worden gegeneerd en er zal een Provisioning URL en Provisioning login worden aangemaakt.

provisioning 3. 2

 Stap 14

 Ga weer naar het tabblad van Grandstream en open Maintenance en kies vervolgens voor Upgrade and Provisioning.

Grandstream GXP 14

 

Stap 15

Vul hier de eerder gegenereerde gegevens in;

HTTP/HTTPS Username = Gebruikersnaam Provisioning login VOIPZeker

HTTP/HTTPS Password =  Wachtwoord Provisioning login VOIPZeker

Config Server Path = Provisioning url VOIPZeker

Klik daarna op Download deveice configuration

Op het Extensie tabblad in de VOIPZeker portal zal je nu zien dat de geselecteerde Extensies Online zijn en toestel is klaar voor gebruik.

provisioning 3. 3
user_06.png
Vragen?

Heb je nog vragen na het lezen van dit artikel? Bel ons op 088 066 0550 of stuur een e-mail naar info@voipzeker.nl.

Klant worden

Ben je na het lezen overtuigd van onze oplossingen? Word direct klant en ga binnen 5 minuten live. 

Toch een collega spreken?

Kom je er niet helemaal uit of ben je benieuwd naar onze diensten? Bel onze klantenservice op 088 066 0550 of stuur een e-mail naar helpdesk@voipzeker.nl.