Meest gestelde vragen

Hoe kan ik openingstijden instellen?

Met de functie openingstijden kun je bepalen hoe en op welke tijdstippen jouw bedrijf bereikbaar wilt zijn. Je kunt de routering van het telefoonnummer aanpassen op basis van ingevoerde openingstijden. Is je bedrijf doordeweeks (maandag - vrijdag) geopend van 08:00 tot 17:00 uur en wil je voor buiten openingstijden een voicemail inspreken? Dat is zo gepiept! Openingstijden instellen/wijzigen doe je snel en eenvoudig via je eigen telefooncentrale.

Inhoud

 

1 Hoe kan ik mijn openingstijden instellen?
2 Conditie toevoegen
3 Verschil tussen binnen schema en buiten schema

 

1 Hoe kan ik mijn openingstijden instellen?


0.0 Log in op je Unite telefooncentrale

1.2 Klik op Unite telefooncentrale in het menu aan de linkerkant

1.3 Klik bovenaan op Tools 

1.4 Klik op Tijdschema's en klik vervolgens rechtsboven op + Tijdschema toevoegen

- Geef het tijdschema een naam (bijvoorbeeld 'ma-vr 2020')
- Geef indien noodzakelijk een andere tijdzone aan
- Kies voor een Herhalend tijdschema

Geef bij Starttijd de tijd aan waarop het schema actief moet zijn
Geef bij Eindtijd de tijd aan waarop het schema niet meer actief moet zijn

Klik op dagen van de week en geef aan op welke dagen dit schema actief moet zijn door deze te selecteren (blauw maken). Standaard staan de dagen maandag t/m vrijdag actief

1.5 Klik op de knop Toevoegen om het tijdschema op te slaan

 

Hoe openingstijden wijzigen

 

Hoe openingstijden instellen voip

 

Openingstijden telefoon instellen



Nu heb je het tijdschema toegevoegde aan je Unite centrale, maar is deze nog niet geactiveerd. Om je nieuwe tijdschema te gebruiken moet je deze eerste toevoegen aan je belplan. 


1. Navigeer naar Belplan in het menu aan de bovenkant

2. Kies het belplan waaraan je deze wilt toevoegen door op de knop "Aanpassen" te klikken

 

2 Conditie toevoegen

 

Nu bevind je je in de klik en sleep belplan editor. Hierin beheer je snel en eenvoudig je belplan. Om gebruik te maken van je nieuwe tijdschema moet je eerst een conditie toevoegen. Als er aan de voorwaarde van de conditie is voldaan, gaat het inkomende gesprek verder via de groene uitgang. Wanneer er niet aan de voorwaarde van de conditie wordt voldaan, gaat deze verder via de rode uitgang (bijvoorbeeld naar de voicemail). 

2.1 Klik in het menu op Conditie om deze toe te voegen

2.2 Klik op de bewerk-icoon in de conditie-module om deze in te stellen

2.3 *Optioneel - geef jouw Conditie een unieke naam, bijvoorbeeld "Openingstijden"

2.4 Klik op de blauw tekst + Conditie toevoegen om een nieuwe conditie aan de module toe te voegen

2.5 Kies de voorwaarde Tijdschema

2.6 Kies het tijdschema "Openingstijden"

2.7 Kies bij vergelijking voor "Binnen tijdschema"

2.8 Klik op Conditie toevoegen 

2.9 Klik op de knop Bewaar


Je kunt nu verder met het wijzigen van je belplan. Als extra optie kun je ervoor kiezen om buiten openingstijden een voicemail-module toe te voegen. Hierin geef je aan dat je gesloten bent en op welke tijden je geopend bent. Binnen de openingstijden kun je een belgroep toevoegen om één of meerdere telefoons te laten rinkelen. Vergeet niet om je wijzigingen op te slaan door rechtsboven op de groene bewaar-knop te klikken!

Belgroep instellen

Openingstijden wijzigen condititie

Openingstijden instellen

Openingstijden-wijzigen telefoon
 

 

Verschil tussen binnen schema en buiten schema


Binnen schema -
 Wanneer je kiest voor "Binnen schema" word er aan de conditie voldaan wanneer het gesprek plaatsvind binnen het opgegeven tijdschema. Hierbij wordt het gesprek via de groene uitgang gestuurd. Komt het gesprek binnen buiten het opgegeven tijdschema, dan wordt de rode uitgang gekozen. Bijvoorbeeld wanneer je wilt aangeven wanneer je bent geopend.

Buiten schema - Wanneer je kiest voor "Buiten tijdschema" wordt er aan de conditie voldaan wanneer het gesprek plaatsvind buiten het opgegeven tijdschema. Hierbij wordt het gesprek via de groene uitgang gestuurd. Komt het gesprek binnen op het opgegeven tijdschema, dan wordt de rode uitgang gekozen. Bijvoorbeeld wanneer je wilt aangeven dat je gesloten bent.

Vind gemakkelijk zelf het antwoord op al jouw vragen via onze FAQ pagina's. Wil je meer weten over hoe je openingstijden kunt instellen of kom je er niet uit, bel dan naar 088 - 066 0550. Selecteer helpdesk in het keuzemenu.

Direct klant worden en openingstijden instellen voor je telefoons 

 

Ja, dat wil ik ook