Gigaset Provisioning

Auto Provisioning Gigaset Algemeen

Let op!

Begin altijd eerst met de instructies die voor jouw toestel specifiek zijn. Je hebt namelijk altijd het MAC adress +  MAC ID nodig van een Gigaset toestel. Deze kan je vinden op de verpakking of in de Webinterface. Laat het tabblad van de webinterface open staan als je met deze instructies verder gaat.

Als je een nieuw toestel hebt mag je deze nog niet aansluiten op stroom en internet.

Heb je een bestaand toestel dan moet je deze eerst terug zetten naar fabrieksinstellingen.

Log in op de Portal en ga naar Extensie management en klik vervolgens op Provisioning template

Provisioning yealink stap 1.jpg

Hier zie je een overzicht van alle toestellen waar een template voor gemaakt is en kun je een Nieuwe toevoegen.

Provisioning yealink stap 2.jpg

 

Maak nu de keuze voor het merk en type toestel. In dit voorbeeld kiezen we voor de Gigaset DE700 IP Pro

Provisioning gigaset de700 stap1.jpg

Vul de volgende gegevens in;

Template naam: Geef het template een naam bijvoorbeeld Toestel 1

MAC Adres: deze kun je vinden in de webinterface - Bekijk de toestel specifieke instructies

Lijnen: Koppel vervolgens de Extensie waarmee je wil bellen/gebeld worden en geef de betreffende lijn een naam

Druk nu op Opslaan

Provisioning gigaset de700 stap2.jpg

 

Het template zal worden aangemaakt. Herstart nu de DE700, het toestel zal zich nu direct op ons platform aanmelden.

Op het Extensie tabblad in de VOIPZeker portal zal je nu zien dat de geselecteerde Extensies Online zijn en toestel is klaar voor gebruik.

Provisioning yealink stap 10.jpg