Vragen? Bel ons gratis
0800 - 0845
Of laat je terugbellen
Sleep de slider naar de rechterkant

Wat is een wachtrij?

Met een VoIP telefonie kun je in principe een onbeperkt aantal telefoongesprekken ontvangen. De beperking zit hem in het feit dat je zelf natuurlijk maar één telefoon gesprek kunt aannemen en afhandelen. Het is daarom handig om bellers op te vangen in een wachtrij met wachtmuziek.

Wat kun je met een wachtrij?

Een wachtrij ofwel technisch gesproken een queue wordt meestal gebruikt na een keuzemenu of op een belgroep/afdeling met veel bellers.

De bellers worden opgevangen in de wachtrij en krijgen een wachtmuziek of een informatieve boodschap te horen. Hierdoor weten bellers dat het wat drukker is op de afdeling en dat ze even moeten wachten.

Zodra er een medewerker vrij is zal deze direct het telefoongesprek van de beller krijgen. Deze worden standaard in de volgorde first in en first out doorgezet.

Hoe kun je een wachtrij instellen?

In de online portaal van de VoIP telefooncentrale kun je een complexer belplan instellen voor het keuzemenu en de wachtrij.

Je kunt hierbij denken aan een bepaalde volgorde van het doorzetten van de gesprekken, dus niet dat de medewerker die als eerste vrij is maar bijvoorbeeld diegene die de kortste gesprekken heeft of juist de langste gesprekken de volgende beller krijgt.

Je kunt ook instellen dat medewerkers een zogenaamde “wrap up time” krijgen. Hierdoor krijgen de medewerkers na het telefoongesprek de tijd om nog administratieve handelingen te doen voordat ze het volgende telefoongesprek krijgen.
Betaal minder voor je telefonie
Reken hier je voordeel uit

Om uw ervaring te verbeteren maakt deze site gebruik van cookies, als u dat niet wilt kunt u
hier klikken
.
Niet meer weergeven