Vragen? Bel ons gratis
0800 - 0845
Of laat je terugbellen
Sleep de slider naar de rechterkant

Hoe werkt een doorschakeling?

Het woord zegt het al, je schakelt een gesprek door naar iemand anders. Het lijkt heel simpel en dat is het ook maar je kunt in het belplan van je VoIP telefooncentrale, met een simpele doorschakeling hele complexe en mooie schakelingen maken. De meest gebruikte doorschakeling is naar de voicemail en de mobiele telefoon.

Je kunt bij afwezigheid alle binnenkomende telefoongesprekken direct doorschakelen. Dit betekent dat als iemand jou belt op jouw telefoonnummer of interne nummer het telefoongesprek zal worden doorgeschakeld naar een ander nummer dat je hebt opgegeven.

Doorschakelen kan zowel naar interne nummers als externe nummers. Of het nu een regionaal, 085, 088 of een mobiel nummer is maakt niet uit.

Wat kun je met Doorschakelen?

In het belplan kun je ervoor kiezen om het vaste telefoonnummer automatisch te laten doorschakelen op vaste tijden, bijvoorbeeld buiten kantooruren of bij afwezigheid van part time medewerkers. Hierdoor mis je geen enkel gesprek meer en weet de beller altijd waar hij aan toe is.

Een andere optie is doorschakelen bij “in gesprek”. Je kunt bij VoIP telefonie namelijk meerdere gesprekken ontvangen maar uiteindelijk maar één gesprek afhandelen. Dan zou je als je in gesprek bent het gesprek direct kunnen doorzetten naar een collega of voicemail. Is het nummer van een drukke afdeling dan kun je uiteraard beter een wachtrij instellen met een welkomstboodschap.

Voor medewerkers die veel onderweg zijn is een doorschakeling naar de mobiele telefoon de meest gebruikte optie. Je kunt hierbij ook gebruik maken van “mee rinkelen”. Dit gaat als volgt, je installeert een app op je mobiele telefoon die gekoppeld is aan je vaste VoIP telefoon.

Op het moment dat er gesprekken binnenkomen op je vaste telefoon kun je de mobiele app laten mee rinkelen. Dit kan direct of met een vertraging zodat eerst je vaste telefoon en daarna je mobiel telefoon rinkelt. Een ander voordeel van deze mobiele app is dat je ook kunt uitbellen met je vaste telefoonnummer.

Mocht je toch niet kunnen opnemen binnen een bepaalde tijd dan kan de VoIP telefooncentrale het gesprek weer opvangen en doorzetten naar een collega of alsnog de voicemail inschakelen. Uiteraard kun je met het instellen van openingstijden voorkomen dat je buiten kantooruren wordt gebeld op je mobiele app. Hierdoor kun je dus gemakkelijk werk en privé gescheiden houden.
Betaal minder voor je telefonie
Reken hier je voordeel uit

Om uw ervaring te verbeteren maakt deze site gebruik van cookies.
Aanpassen
Prima!